digital creative
Hi, ik ben Daniëlle van Gils, digital creative, copywriter en contentstrateeg.
Ik maak sprekende websites met heldere teksten en creatieve content; altijd lezersgericht en gebruiksvriendelijk.
Als copywriter en contentstrateeg help ik organisaties via digitale communicatie de doelgroep beter aan zich te binden, het (maatschappelijk) ondernemen helder voor het voetlicht te brengen en de doelgroep tot actie te verleiden.
Zo schrijf ik teksten en ontwikkel ik websites. Naast mijn gevoel voor de doelgroep gebruik ik statistieken van website en social media om content bij de bezoekers aan te laten sluiten. Ik heb ruime ervaring met HTML5, CSS3, en diverse CMS’en, met specifiek kennis en expertise van WordPress. Daarnaast hou ik me graag op de hoogte van trends en kennis op mijn vakgebieden, en op het gebied van user experience en online marketing. Lees meer over mijn vaardigheden in mijn cv →
Creatieve doorzetter, werkt gefocust aan een kwalitatief product. Geduldig. Sterk met taal. Nauwkeurig. Leergierig. Behulpzaam. Praktisch. Teamplayer. Boekenwurm vergroeid met internet.
Houdt van (online) content maken, deze strategisch inzetten en websites beheren.
Op dit moment werk ik als contentmarketeer bij True. Hiervoor was ik copywriter (tekstschrijver en redacteur) bij Contentleaders en eerder manager digitale communicatie en eindredacteur bij Synergos Communicatie.
Naast digitaal zijn boeken mijn tweede ‘eerste liefde’. Ik begon mijn carrière op de redactie van een boekenuitgeverij. Daardoor heb ik ook ervaring met redactie en productie voor boeken en tijdschriften. Meer over mijn kennis en ervaring in mijn cv →
Op een andere manier ernaar kijken
Foto: David Marcu
Creativiteit vormt een belangrijk onderdeel van mijn werk. Het geeft me energie om een tekst in een specifieke stijl te schrijven of om creatief nieuwe artikelonderwerpen te bedenken. Ik ontwikkel ook graag nieuwe concepten, werk ze uit tot prototypes en kijk of ze aan slaan. Op mijn bureau ligt altijd wel wat; inspiratiebronnen moeten binnen handbereik zijn!
Ik plan graag 🙂 Ik houd ervan om met een team op tijd een goed resultaat te leveren. Ik werk secuur zonder het tijdsaspect te verliezen. In het begin van een plan pak ik flink aan om vervolgens flexibel op veranderende omstandigheden in te spelen. Coördineren betekent voor mij ook strategisch werken: waarheen, waartoe, waarvoor?
Een nieuwsgierige copywriter is nooit uitgeleerd! Ik houd mijn leergierigheid tevreden door nieuwe kennis op te doen met research of een interview voor een artikel, op een ander vakgebied dan het mijne. En ook mijn vakgebied van digitale communicatie staat nooit stil, met digitale innovaties en elkaar snel opvolgende (web)trends.
Altijd in beweging
Foto: Andy Fitzsimon
“Zonnestralen schitteren als regendruppels op het door de wind golvende water. De kleine golven nemen mijn gedachten mee, steeds verder en verder uit de kust, tot op open zee. Een eindeloos uitzicht. Het zijn gedachten die zich als druppels vrijuit in een grote stroom laten meevoeren.”
Mare Digitale is mijn website, blog (journal) en experimenteerruimte (lab). Het zijn golven van mijn gedachten op een oneindige zee, een zee van digitale mogelijkheden voor communicatie.
Mijn Journal gaat vooral over digitaal: webcontent, webdesign, webdevelopment, wordpress en digitale marketing. Maar soms drijven mijn gedachten verder af, de open zee op; zo schrijf ik ook onder meer over productiviteit, creativiteit, boeken, klimaatverandering, natuur, sterrenkunde, en Parijs 🙂
Mijn Lab vormt een werkruimte voor nieuwe ideeën en prototypes waar ik aan sleutel. Het is een plek waar ik tests draai en nieuwe ontwikkelingen aan anderen kan laten zien.